olej na plátne, 72x93 cm, značené vpravo dole „Berecz L.“
Na zadnej strane štítok ČFVU.
1952, olej na plátne, 100x80cm, značené vpravo dole „K. Holan 52“
olej na plátne, 63x77 cm, značené vpravo dole „V. H. Popelka“
olej na kartóne, 48x61 cm, značené vpravo dole „Veris Paris“
Jaroslav Veris, pôvodným menom Zamazal, český maliar, ktorého tvorba je plná kontrastov. Študoval na AVU v Prahe, ale rovnako aj na Academii Julienne v Paríži. Študoval klasickú maľbu, inšpirovali ho starí majstri (benátski koloristi, L.da Vinci), ale po presídlení do Paríža v r. 1924 navštevoval prednášky F. Kupku a udržiaval kontakty s ďalšími českými umelcami ako J. Štýrsky, Toyen, O. Kubín, ale aj s P. Picassom, M. Chagallom či P. Klee. V 1929 sa Veris stal členom Jesenného salónu (Salon d´autumne) a tiež Salónu nezávislých umelcov (Salon des Indépendats). Predkladané dielo umelca vzniklo práve počas jeho pobytu v Paríži.
1942, olej na maliarskej lepenke, 21x41 cm, značené vpravo dole „M. Holý 42“
olej na plátne, 65x55 cm, značené vľavo dole „Bílek“
Alois Bílek je jedným z prvých známych a bezpečne doložených tvorcov nefiguratívneho umenia v českom výtvarnom umení. Tento novátorský prístup spája diela Bílka s F. Kupkom, P. Mondrianom, V. Kandinským či K. Malevičom. Po absolvovaní pražskej AVU u prof. Pirnera strávil 2 roky štúdiom diel holandských a nemeckých majstrov, potom sa však usadil v Paríži, kde výstavy jeho diel vo viacerých parížskych galériách vyvolali veľký ohlas ako aj pochvalné kritiky.
1933, olej na lepenke, 43x72 cm, značené vpravo dole „J. Holub 1933“
Pravosť diela potvrdil PhDr. Zachař.
olej, tempera na kartóne, 44x60 cm, značené vpravo dole "Ant. Hudeček"
1910, olej na lepenke, 48x67 cm, značené vpravo dole „Alois Kalvoda“
Pôvodný secesný rám.
kresba perom tušom kolorovaná akvarelom na papieri, 15x19,5 cm, značené vpravo dole „M. B.“
kresba perom tušom kolorovaná akvarelom a farebnými ceruzami na papieri, 9,9x17,2 cm, značené vpravo dole „B.“
1951, olej na papieri, (miestami jemne vypadaná farba), 47x30,5 cm, neznačené
Na zadnej strane diela autorský štítok s pozostalostnou pečiatkou.
Dielo je publikované v katalógu k Výstave pri príležitosti 100. výročia narodenia umelca, Galéria M. A. Bazovského, Slovenská národná galéria, 1999, kat. č. 249.
Obraz “Okno” M. A. Bazovského vytvoril maliar v období, kedy jeho rukopis i maliarske vyjadrovacie schopnosti sú charakterizované uceleným, vyzretým prejavom. Maliar vo svojich dielach vytvára bohatý svet štruktúr, zobrazujúc základnú podstatu vecí v jednoduchých kompozíciach, a v konečnom dôsledku povyšuje obyčajné každodenné predmety na symboly. Variuje už v predošlej tvorbe obľúbený princíp horizontály a vertikály, so zanietením maľuje zátišia, ich kompozícia čoraz viac akcentuje podstatu tvaru. Nad tým všetkým dominuje farba, ktorá získava esenciálnu emotívno-metaforickú funkciu a stáva sa ultimatívnymi vyjadrovacím prostriedkom Bazovského.
drevorez na papieri (8. nátlačok z nákladu 5), 21x15 cm, značené vpravo dole „Ľ. Fulla“
drevorez na papieri, 16,5x13 cm, značené vpravo dole „Fulla“, vľavo dole v doske „LF“
drevorez na papieri, 17x13 cm, značené vpravo dole „Fulla“, vpravo dole v doske „LF“
akvarelom kolorovaný drevorez na papieri, 36x26 cm , značené vpravo dole „Fulla“
drevorez na papieri, 36x28 cm, značené vpravo dole „L. Fulla“, vľavo dole v doske „LF“
drevorez na papieri, 37x29 cm, značené vpravo dole v doske „LF“
1970, olej na plátne, 41x33 cm, značené na zadnej strane „I. Weiner-Kráľ 70“
Dielo bolo konzultované s PhDr. Dagmar Srnenskou, PhD., autorkou monografie.