1940, drevorez na papieri, 17,7x26 cm, značené vpravo dole „Fulla 1940“, vpravo dole v doske „LF“
1940, drevorez na papieri, 17,2x25,9 cm, značené vpravo dole „Fulla 1940“, vpravo dole v doske „LF“
1940, drevorez na papieri, 14,5x26 cm, značené vpravo dole „Fulla 1940“, vpravo dole v doske „LF“
1940, drevorez na papieri, 36,3x28,2 cm, značené vpravo dole „Ľ. Fulla“, vľavo dole v doske „LF“
akvarel na papieri, 20x28 cm, značené vpravo dole „I. Weiner Kráľ“
1971, olej na plátne, 40,5x50 cm, značené vpravo dole „I. Weiner Kráľ 71“
1960, akvarel, ceruza na papieri, 43x30 cm, značené vpravo dole „I. Weiner Kráľ 30.XII.60“
okolo 1965-68, olej na plátne, 80,5x60,2 cm, neznačené
K dielu je priložený posudok PhDr. Dagmar Srnenskej, autorky monografie.
1930, olej na plátne, 97x68 cm, značené vpravo dole „Nemes“
Dielo pochádza z rodiny autora.
kresba uhľom na papieri, 43x60 cm, značené na zadnej strane diela
kresba hnedým tušom na papieri, 50x40 cm, značené vpravo dole „Mudroch“
1967, olej na kartóne, 42x28 cm, značené vľavo dole „J. Mudroch“
Na zadnej strane diela štítok SFVU Dielo.
1957, olej na kartóne, 51x36 cm, značené vpravo hore „P. Matejka“
1948, akvarel na papieri, 66x48 cm, značené v strede dole „Lehotský 1948“
Dielo pochádza zo zbierky spoločnosti Allianz.
1987, kombinovaná technika na papieri, 17x12 cm, značené vpravo dole „Želibský“
1955, olej na maliarskej lepenke, 34,5x48 cm, značené vpravo dole „Š. Bednár 55“
1943, kresba uhľom na papieri, 52x35,5 cm, značené vpravo dole „E. Nevan 43“
olej na plátne, 45x45 cm, značené vľavo dole „V.H.“
1963, tempera na kartóne, 66x90 cm, značené vpravo dole „Guderna 63“
Podobne ako väčšina surrealistov aj Ladislav Guderna zostal v celej umeleckej tvorbe verný svojmu najdôležitejšiemu námetu – zátišiu, ktoré obmieňal v rôznych formách a podobách.
Predkladané dielo „Zátišie s melónom“ z roku 1963 je zhmotnením Gudernovho posunu v tvorbe zátiší, ku ktorému došlo práve v 60. rokoch. Autor sa v tomto období výrazne odklonil od pôvodne expresívne chápaného, farebne intenzívneho zátišia smerom k umierneným, jednoduchým formám podporovaným čistou, až klasicisticky chápanou precíznou kresbou. Usiluje o vyjadrenie úchvatnosti všedných vecí, ktoré však nevystupujú v úlohe videného motívu, ale stávajú sa nositeľmi pocitov, myšlienok, radosti i smútku. Atmosféra obrazov sa upokojuje, farebnosť je utlmená studenými odtieňmi, priestor sa vyprázdňuje a objavuje sa jednoliate svetlo. Takéto zátišia, akoby obostreté „tajomstvom“ so zvláštnym napätím vo vyprázdnenom priestore postupne u Gudernu vyústili k istému typu metafyzickej maľby, k jeho osobitému poetizmu.
V roku 1968 sa Guderna rozhodol opustiť Československo a emigroval do Kanady, kde sa stal váženým členom surrealistických skupín West Coast Surrealists a Melmoth Vancouver Group.