Vystavené diela Edvarda Muncha, Oskara Kokoschku, Františka Kupku, Jana Štursu, Auguste Rodina, Miloša Jiránka, Bohumila Kubištu a ďalších predstavujú telesnosť na pomedzí konca secesnej štylizácie a prelomových modernistických tendencií pred nástupom avantgardy. Na rozdiel od akademického ideálu krásy hľadajú vážnu, prirodzenú a neromantickú podobu ľudského tela ako východisko nového umenia negujúceho mytologické a idealistické témy. Vystavené diela sú predchnuté novým postojom, ktorý sa má stotožňovať s potrebami moderného človeka, pre ktorého má byť umenie neoddeliteľnou súčasťou a odrazom života bez dekoratívnych a transcendentálnych konotácií.
Na tejto výstave je vôbec po prvý krát v Českej republike predstavených niekoľko diel –významnou výpožičkou a zároveň najdrahším vystaveným dielom sú Muži na brehu od Edvarda Muncha z viedenského Belvederu, ktoré je odborníkmi ohodnotené na 500 miliónov českých korún. Okrem neho je to pôsobivý obraz Oskara Kokoschku Žena a otrok, zapožičaný galériou Zlatá husa alebo olej od Františka Kupku Štúdia Andrée (Vyzliekajúca sa Andrée), získaný galériou Zdeněk Sklenář z významnej švajčiarskej galérie v roku 2016.
Na prelome 19. a 20. storočia začína na figuráciu nazerať pozmeneným spôsobom, ktorý možno vidieť u premeny práce s modelom. Ten je vsádzaný do prirodzeného prostredia a je na ňom skúmané pôsobenie svetla. Razantným spôsobom do dobovej praxe zasiahol napr. Auguste Rodin zachycujúci model v prirodzenom pohybe na dennom svetle, ktorý oproti statickým princípom známym z akadémie znamenal významnú zmenu.
Výstava v pražskom múzeu Kampa potrvá do 11. septembra 2016.