1978, olej na plátne, 30x40 cm, značené vľavo dole „Paštéka 78“
1979, olej na dreve, priemer 250 cm, 50 cm, značené „R. K. 79“
1863, olej na plátne, 66x52 cm, značené vpravo dole „Bohúň 1863“
olej na dreve (praskliny v dreve), 26x34 cm, značené vpravo dole „Katona Nándor“
olej na kartóne, 24,3x35,2 cm, značené vpravo dole „Katona Nándor“
olej na kartóne, 16,5x26,5 cm, značené vpravo dole „Katona Nándor“
1919, kresba ceruzou na papieri, 26,5x42 cm, značené pečiatkou vpravo dole
olej na kartóne, 20x33 cm, značené vľavo dole „Szepesi Kuszka“
olej na maliarskej lepenke, 49x39 cm, značené vpravo dole „Beregi S.“
olej na kartóne, 24x34 cm, značené vpravo dole „Csordák Lajos“
akvarel na papieri, 35x25,5 cm, značené vpravo dole „Mousson J. Tiv.“
olej na plátne, 60x74 cm, značené vľavo dole „T. Mousson“
„Zemplínske trhovníčky“ predstavujú po ikonografickej i štýlovej stránke doslova reprezentatívne dielo maliara, dosahujúce vrcholné umelecko-historické kvality v kontexte celej tvorby Jozefa Teodora Moussona. Príznačný, živý výjav podčiarknutý temperamentným rukopisom a nezameniteľnou výraznou farebnosťou inšpirovaný bohatým zemplínskym folklórom, ktorý učaroval maliarovi na celý život, srší dynamikou. Postupom času k dokonalosti privedená, neskôr až „manieristická“ figurálna kompozícia sústreďuje pozornosť diváka na centrálnu skupinu krojovaných postáv. Samotný výjav uchvacuje intenzitou farieb, žiarivou škálou i svetelnou hrou valérou. Moussonove zemplínske trhové kompozície ako najcharakteristickejšia zložka jeho tvorby vôbec sú považované za jeho najvlastnejší umelecký prínos. Efektné, živo „prerozprávané“ žánrové scény zemplínskych trhov našli najplnšie rozvinutie v druhej polovici 20. rokov, v čase, keď sa orientácia na dedinský žáner stáva v slovenskom umení súčasťou národno-kultúrneho diania.